Thursday, February 5, 2009

bantu la selagi boleh....

sapa budak kat atas nie...nie la faris (bukan nama sebenar) budak nie ader cita-cita....tapi tidak ada cukup dorongan.....di atas masalah cinta,keluarga dan kewangan hidupnya kini kian lumpuh....beliau kini yang belajar di salah sebuah sekolah di kampung pandan dan menggambil STPM kini terumbang-ambing di atas masalah yang di hadapi nya....berliau yang bercita-cita untuk memiliki ijazah dalam bidang mekanikal.....aku sebagai seorang yang begelar rakyat yang perihatin datang untuk membantu beliau.....keluarga nya yang tidak suka beliau menyambungkan pelajaran beliau tidak mahu menanggung beliau...kini beliau sangat memerlukan pertolongan....aku hanya mampu memberi wang saku 50 ringgit tiap-tiap bulan dan ilmu yang aku ada....aku tidak mahu melihat bangsa kita yang mempunyai cita-cita hanyut bergitu sahaja.....sampai bila kita harus jatuh......sampai bila kita nak tengok orang kita jatuh..bangsa kita jatuh....so inilah perluang kita nak menolong bangsa kita.....kepada sesiapa yang berminat nak menolong beliau tak kira dari segi aper...bukan kewangan sahaja....mungkin nasihat yang membina....buku....atau ilmu....sila lah berhubung dengan saya sendiri.....ini tanggungjawab kita....jangan dipersoalkan di akhirat nanti........wal'lahualam

No comments: